1 december

Nu är vi inne i årets sista månad och jag vet inte riktigt hur jag känner angående just det. När jag var yngre så älskade jag nedräkningen inför jul och nyår, det var vad jag längtade efter hela året. Nu känner jag inte den längtan längre, just nu föraktar jag julen.

Det beror nog mycket på att det är första julen utan mormor, kvinnan som kunde skapa världens vackraste julstämning. Julen var alltid så viktig och man hade olika traditioner i olika hem, det var vad som gjorde julen så speciell. Nu är det bara stress som gäller och tävlingen om vem som får dyrast julklappar - vilken press!
Jag vill inte ha julklappar, jag vill inte ens fira jul längre - jag vill bojkotta den. Det finns ingen mening att fira något som jag egentligen inte bryr mig om. Jag har aldrigt trott på Gud eller Jesus, jag har aldrig riktigt varit kristen och precis därför så känns denna högtid så överskattad för mig.

Dock så är nyår något jag vill ska komma, fira in ett nytt år som kanske kan bli ännu bättre än detta. Dock så är detta året svårttoppat eftersom studenten är det bästa jag någonsin varit med om, jag har hittat så många nya vänner och jag har själv blivit en starkare människa. Fast vi får se, ett nytt år drar alltid med sig nya överraskningar.

förra vintern

Kommentarer
Postat av: Marcus Å

Jag har sovit underbart bra! Hur kommer det sig att du inte sov då?! :O

2009-12-01 @ 08:49:42
URL: http://slipsens.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0