december är "sjukmånaden"

När kylan börjar dra in över landet och vi närmar oss det nya året så kommer även en massa bakterier och virus som försämrar våra dagar. Även om december är en fantastisk månad på många vis så brukar folk oftast bli sjuka just under denna tid. Det beror på mycket: att man går för lättklädd, man har ingen halsbuk eller mössa(40% av kroppens värme kommer ut genom huvudet) och man umgås med folk som redan är sjuka.

Nu är det min tur att må dåligt och egentligen är det kanske inte så konstigt att jag är sjuk. Jag jobbar i en bokhandel och då är jag runt människor hela tiden + att jag tar i böcker och liknande som andra, möjligtvis sjuka människor, redan har rört. Därför blir det en vilodag för mig idag.
 
När jag väl ska vila, då brukar jag plocka ihop ett litet kit som jag har på mitt nattduksbord. Detta för att jag ska behöva röra mig så lite som möjligt. Ett bra tips är att dricka mycket vatten, det renar ut kroppen och gör att man blir friskare mycket snabbare. Så jag har alltid en stor flaska vid sängen som är fylld med vatten - at all times.

Ja, jag tycker om december. Kylan är något som jag är tacksam för, alla ljusen skiner upp ens vardag och om vi har tur så kommer det snart ett perfekt snöfall. Perfekt betyder att det inte smälter och fryser till is eller blir slask på gatorna. Det ska ligga i små drivor och man ska bara känna stämningen som skapas. Ja, även om december är en underbar månad på sitt vis så hatar jag att alla förkylningar och liknande som alltid kommer såhär års.

Mitt Sjuk-kit:
Kärlekste(har inte smakat det än och det är det enda jag har hemma)
Ipren 400mg
näsdukar
Stephenie Meyer - Så länge vi båda andas
Paulo Coelho - Segraren står ensam


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0