låtar man aldrig glömmer

Regnet föll ner, tårarna rann ner över kinderna och leendet var påklistrat utan tvång. Jag satt i min säng och läste orden som betydde så mycket, orden som aldrig skrivits innan - de som gav mig lycka. Eftersom just detta hände just då så kommer jag aldrig glömma meningen från Håkan Hellströms låt "Kärlek är ett brev skickat tusen gånger" som spelades på radion; "Jag ska aldrig ge hela hjärtat för kärlek igen, den tar slut från kyss till kyss."

Vi har alla låtar som vi minns av olika anledningar. Det kan bero på att låten knyter an till ett minne - dagen killen man är kär i berättar att han är kär i dig, dagen när allt känns jobbigt och man bara vill somna om och aldrig vakna eller dagen när ens hjärta krossas för allra första gången. Ja det finns många minnen men det är ändå bara få som sticker ut.
Jag har själv några sådana minnen och nedan kommer några av låtarna som påminner mig om speciella tillfällen.

Miley Cyrus - 7 things : Detta är en låt som jag skäms lite för. Jag kan fortfarande hela texten även om det var två år sedan jag lyssnade på den. Jag lyssnade mycket på den när jag var kär i en kille som inte ens visste att jag fanns. Jag låtsades att jag sjöng till honom, som om han skulle se mig tillslut och förklara sin hopplösa kärlek till mig.

Lindsay Lohan - Confessions of a broken heart : En dag när jag låg i min säng och grät så hörde jag denna låt på radion. Det var som om smärtan i låten var till mig, det var min personliga hälsning från någon som sa att jag inte var ensam. Det var en jobbig dag men denna låt gjorde mig på lite bättre humör. Jag torkade tårarna och gick vidare, försökte se det positiva i allt.

Akcent - Kylie : Herregud, denna skriker det sommar om. Jag bara tänker på grillning, sena nätter och glädje. Jag känner hur värmen sprider sig i kroppen och allt känns lite lättare - friheten kallar på mig!

Steve Angello & Laidback Luke feat. Robin S - Show Me Love : dans, dans, DANS!! Jag kommer inte ihåg hur många gånger jag har dansat till denna med människor jag inte minns och kvällar som är fyllda av dimma. Det går inte att räkna på två händer i alla fall, det är så mycket mer. Halvtaskig musik, fylla i luften och vingliga steg - det beskriver allt väldigt väl. Fast jag klagar inte för jag har älskat varje minut av det!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0