Melissa Horn

Ibland är jag riktigt tacksam till min bror. Igår skickade han en låt med en artist som jag aldrig har hört talas om - Melissa Horn. Jag lyssnade på låten, på texten och på den fantastiska melodin. Det räckte, nu har jag tvingat min bror att skicka fler låtar och jag tycker verkligen att hon är fantastisk.

Jag tycker egentligen inte om så mycket svenskt, fast Melissa Horn är ett undantag precis som Håkan Hellström och Lars Winnerbäck. Klart att jag kan lyssna på andra svenska artister som The Cardigans och Mando Diao, fast jag hatar när de sjunger på svenska. Dock så dras jag verkligen till Melissas musik och framför allt hennes texter. Hon är en kvinnlig Lars Winnerbäck!

Jag tror att det beror mycket på att jag känner igen mig i hennes texter, så mycket stämmer så ofta. Det är oftast därför jag tycker om en speciell låt - texten påminner om mitt liv. Nu sjunger hon om väldigt liknande saker fast formulerat på olika sätt, det handlar om den olyckliga kärleken.
Ja, jag rekommenderar verkligen hennes låtar. Mina favoriter är "Lät du henne komma närmre", "Vår sista dans" och "Som jag hade dig förut". Den sistnämda är en låt med henne och just Lars Winnerbäck, den är verkligen magisk.

Melissa Horn - lät du henne komma närmre
Jag har försökt att ge dig hela skulden
Fast jag innerst inne vet att den är min
Vi står på gatan bryter meningar i mörkret
Utanför stadens finaste hotell
Dina händer ja de ber mig sova över
Som ett sätt att säga ”tack för ikväll”

Lät du henne komma närmre
Var hon vackrare än mig?
Ja, det finns dagar som jag tänker mer på henne än dig
Jag går bredvid men halkar efter jag orkar inte springa mer
försökt att visa dig med blicken men det är inte mig du ser
den här platsen är någon annans och jag måste hitta ut
hur ska man älska nån som har älskat nån förut?


Kommentarer
Postat av: Marcus Å

Ajdå, du får krya på dig då! :)

2009-12-04 @ 09:25:47
URL: http://slipsens.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0