mina nyårslöften

Egentligen tycker jag inte om att göra löften såhär, fast 2010 ska bli förändringarnas år - precis som 2009 har varit händelsernas år. Så här kommer de saker som jag ska försöka upprätthålla 2010:

1. Leva mer hälsosamt
Målet är att gå ner i vikt, men det viktigaste är att jag lever hälsosamt. Träna, äta rätt och ta hand om min kropp. Jag har redan börjat men jag måste komma in på rätt spår igen. Jag ska bli medlem på mitt gym igen, sedan börjar mitt delmål som är sommaren.
2. Inte gråta över spilld mjölk
Om det inte blir något då ska jag inte bryr mig längre. Det är bara att gå vidare om en motgång trycker ner en, det är en del av livet. Jag måste helt enkelt börja tro på att det kan bli bättre igen. Innan har tårarna fallit varje gång en person har sårat mig, nu har jag lärt mig att jag inte behöver vissa för att bli lycklig.
3. Ta körkort
Jag ska helst ha körkort innan jag har fyllt 20 (31 juli) fast innan året är slut funkar också. Jag måste verkligen ta tag i det efter min praktik, ett körkort behövs nu. Innan har jag inte sett meningen med det men nu vet jag att det verkligen skulle underlätta. Därför blir det ganska intensivt med pappa, vi ska köra så ofta vi kan.
4. Söka in till lärarhögskolan
Jag måste beställa tid med en studievägledare som kan hjälpa mig, men målet är att vara student till hösten nästa år. Jag har velat bli lärare i minst sex år - så nu ska jag ta tag i det!
5. Bli mer sparsam
Jag kan slösa ganska mycket, eller jag slösar väldigt mycket. När jag får pengar så försvinner de. Nu ska jag börja spara och verkligen ha mål för vad mina pengar går till - och nej, en chailatte på Espresso house är inte ett mål :P. Jag vill resa och därför ska jag nu börja spara till en resa för mig själv, till New York.
6. Uppskatta de simpla sakerna
Varje dag förkastar vi saker som egentligen är lyx. Mat på bordet, vatten i kranen och nära & kära som älskar en - alla har inte sådan tur som vi. Därför ska jag börja uppskatta varje soluppgång som om det vore den sista jag såg, jag ska även uppskatta varje ord, kram och skratt jag får ta del av - man vet inte när det tar slut.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0