svacka?

Jag satt och pratade med två vänner i förrgår, vi pratade om livet och alla våra drömmar. Jag har inga drömmar och inga mål, det känns väldigt otillräckligt. Det har ingen betydelse vad jag gör här i livet för där kommer alltid finnas en lucka som inte går att fyllas. Det värsta är att jag inte vet vad det är hålet ska fyllas med. Fast jag känner det på mig, livet kommer alltid vara otillräckligt.

Jag vet vad många tänker, att jag inte kan veta vad framtiden har att erbjuda. Jag är ju trots allt bara nitton år och jag har inte ens sett 1% av vad världen har ett erbjuda. Men jag har sett tillräckligt för att tappa hoppet om världens skönhet. Jag har sett de värsta såren, de hungrigaste barnen och jag har hört orden som sårar mest. Jag är inte en naiv tonåring, jag är en realistisk vuxen.

När vi pratade om detta så sa en av mina vänner att jag är i en svacka, att det kommer bli bättre snart. Det är bara något man måste ta sig igenom, hur jobbigt det än är. Fast jag tror inte att det är en svacka, för jag har känt såhär i sex år nu och det har inte blivit bättre. Svacka? Ja, kanske. Min livsstil? Jo, mer sannolikt.

Vad hade du gjort om du vann 20 miljoner?
Vissa hade köpt ett hus på Österlen, andra hade rest jorden runt för att se världen och en del hade flyttat till en storstad för att få ut så mycket som möjligt av livet. Jag hade gett hälften till min pappa, vars en liten del till mina bröder, sedan hade jag rest till New York, Australien, London och alla andra storstäder. Efter det så hade mitt liv varit levt, då hade jag inte sett någon mer mening med varför just jag fanns.

Det låter kanske väldigt deppigt och teorin om att jag lever i en svacka blir kanske större, fast det är inte så. Jag vill se världen innan jag dör, jag vill ge min pappa och mina bröder ett så bra liv som möjligt och jag vill bara leva.
Hur ska man kunna leva om man har gjort allt man har som mål att göra?


Kommentarer
Postat av: ellen ~

sv : okej vad kul :)



intressanta tankar och åsikter du har!

2009-12-03 @ 10:30:26
URL: http://nobodybutme.webblogg.se/
Postat av: sara

ok! Låter skoj! Är det nån speciell årskurs??

2009-12-03 @ 11:32:35
URL: http://unbelievablegorgeous.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0