jag vill ha hund!

Idag har jag haft mycket att göra, bland annat så träffade jag Vicky en stund för att umgås med henne och rasta hennes söta lilla vovve. Hon har nyligen fått en Siberian husky som hon nu tar hand om. Hunden, Irrbloss, ska de avla på två gånger och sedan får Vicky henne som egen hund. Hon är bara tio veckor gammal men hon ser ut att vara äldre - fast det har ju med rasen att göra, den rasen blir väldigt stor.

Efter att ha umgåtts med henne lite så har jag börjat inse hur mycket jag skulle vilja ha en egen hund. Jag vill inte bara ha hund för att de är söta utan även för att de är bra sällskap, hängivna djur och helt fantastiska. Vi har ju redan en hund, Oden, fast jag tycker så synd om honom när han är ensam hemma. Nu när jag ska jobba och sedan börja plugga så kommer han vara ensam hemma ännu mer - jag vill inte det. Därför vill jag väldigt gärna skaffa en hund till, jag måste prata med mamma om det.

Här kommer lite foto och en video från idag med Vicky och Irrbloss:







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0