Lush

När jag var i Karlskrona för rekommenderade Terese en hemsida för mig. Det är ett företag som gör shampoo, hårinpackningar, tvål, läppbalsam och liknande saker - enbart på naturliga ingredienser. De är helt emot att testa kosmetik på djur, därför använder de produkter som med säkerhet inte är farliga för människor - så man kan testa på människor.
Det finns butiker i städer som Stockholm, Löddeköpinge och Göteborg. Sedan kan man även beställa på internet, via deras hemsida.

Jag ska själv beställa lite därifrån och även om det kanske är någon krona dyrare så varar det länge, och inga djur har blivit utsatta för någon form av plågeri.
Jag har tänkt beställa:
Sexbomb - en badbomb som innehåller oljer från jasmin, salvia och ylang ylang. Det sägs att de alla höjer tempraturen och skapar en väldigt kärleksfull stämning. Sedan finns det rosenblad i mitten som sprids ut i badkaret när bomben har lösts upp. Det kan inte bli mer romantiskt än så.
49kr/180g

Whipstick - läppbalsam med smak av choklad. Det ger en lite fylligare och glansig ton till läpparna som jag tycker är väldigt fint. Jag har själv testat det och jag älskade det!
79kr/10g

H´suan Wen Hua - en hårinpackning som innehåller vitaminer och mineraler som håret/hårbotten behöver. Den skapar även lite mer markanta lockar för de som vill ha det. Rosmarin, avocado och lagerblad är några ingredienser, allt för att håret ska må så bra som möjligt.
119kr/225g


Ja, jag ska verkligen beställa något. Alla produkter verkar så fräscha och miljövänliga - så nu får vi se vad det blir. Jag tycker att alla borde tänka lite mer på djuren och handla lite mer medvetet - inte bara ta det billigaste för att det ska vara så. Om man lägger lite extra på produkter så får man oftast något bättre!

Kommentarer
Postat av: ebba

Taack :) ja han är en riktig liten sötnos :)

2009-11-17 @ 17:33:56
URL: http://brejkme.blogg.se/
Postat av: Elin

vi hade schampoo och balsam från lush innan, det luktade riktigt äckligt, men håret blev rent iaf :) :P

2009-11-17 @ 21:36:02
URL: http://didrikstrumpa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0