nyttigt är gott

När man går på GI, som jag gör, så innebär det är potatis, ris, bröd och andra liknande produkter försvinner från matbordet. Detta gör att maträtter som tacogratäng, pytt i panna, pasta med pastasås och pizza är strikt förbjudet för mig. Detta tar på suget, för jag tror att alla vet hur gott det är med någon av dessa rätter ibland.

Fast när jag tänker efter så finns det mycket annat man kan äta och laga själv. Istället för att köpa en pizza så kan man göra en egen pizza - degen görs på vispgrädde och ägg. Det låter kanske inte så frestande men jag har hittat ett sådant recept och det blev jättebra. Man ska inte tänka "jag kan inte äta..." för man ska tänka "jag kan äta..."

Idag var jag och handlade med pappa, det slutade med lite olika inköp. Nedan så har jag det mesta som jag köpte och jag måste säga att jag skulle välja allt det framför en pizza som är dränkt med ost och fett. För vi inbillar oss att det är godare med snabbmat och fettig mat, men faktum är att det nyttiga oftast är godare - det tar bara någon minut längre att tilllaga det. Därför har jag ett tips: Gör mycket och spara. När jag gör korvstroganoff så gör jag till ett helt regemente, men jag sparar det jag inte äter och sen värmer jag det dagen efter.

NYTTIGT ÄR BÄTTRE & GODARE!

Vegetariska Sesam nuggets, minimajs, tonfisk i vatten, vaniljvisp och frusna hallon

Ugglarps korv, Mamma Scans köttbullar, rädisor & brysselkål.

Kvällsmat:
stekt kassler med bearnaisesås, coctailtomater och rädisor.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0