vilken spännande match!

Jag har nog inte sett en sådan spännande match på ungefär ett år, då mötte Sövestad ett malmölag i fotboll - nu var det IFK Ystad och Tumba som stod för spänningen i handboll denna gång.
IFK ledde ganska stort efter första halvlek, det stod nog 15-8. Fast sedan fick Tumba kraft och tog igen alla målen, ledde och sedan var de nära på att vinna. Dock så börjar IFK hitta tillbaka till sitt spel från första halvlek och det blev tillslut 31-31. De sista två minuterna var så spännande att jag höll på att kissa på mig - kunde knappt andas.

Pappa och jag pratade om varför IFK inte satte in sina två bästa spelare den sista kvarten i andra halvlek. Hade de kommit in så hade det kanske blivit ett annorlunda resultat. Fast sedan kom vi på att IFK kanske inte vill gå upp i Allsvenskan, de passar bra i Serie 1. Så det var lite taktiskt och för att spara spelarnas kraft + att de som kanske inte får spela så ofta skulle komma in.

Ja, matchen var väldigt spännande och jag hoppas på en lika spännande match nästa gång - ska kanske åka med IFK Ystad-bussen till Stavsten nästa lördag!

ett väldigt kort och dåligt klipp på ett anfall.
roligaste: pappas "oj" i slutet.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0