a nonbeliever

För vissa så är det en självklarhet - det finns en för alla. För sådana som mig, som har blivit sårade av kärleken allt för många gånger, har gett upp. Att tro på kärlek är som att tro på Gud, man tror på något som egentligen inte finns utan som man skapar själv. Precis som vi alla har en egen uppfattning om vem Gud är och hur han ser ut, så har vi alla en olik syn på kärlek. Jag tror inte på Gud - jag tror inte på kärlek.

Kärlek är som en sjukdom, den nässlar sig in och infekterar hela kroppen. Man går och tänker på den man håller kär hela tiden och allt annat blir över. Man kan inte fokusera på det som man ska göra utan man lever i ett hav av rosa moln - jag vet för jag har själv upplevt det. Jag vill inte låta som en bitterfitta, men jag har beslutat att istället för att ta chansen och kanske hitta något fantastisk så har jag slutat leta efter det. Kärlek är inte längre något jag behöver, det är inget som får mig att må bättre - det ger mig ångest.

Det finns tusen kärlekssånger om par som hittat varandra och lever lyckliga. Det finns ännu fler låtar som handlar om människor som får deras hjärtan krossade. Alla tårar som fallit för att någon gjort slut och alla lustfulla tankar som finns för att man inte vågar berätta för den man tycker om hur mycket den betyder - allt för att inte bli sårad. Jag tror att ungefär 40% av världens befolkning just nu går och är olyckligt kära.

En kille som förälskat sig i grannen som är gift, läraren som tycker om den 30 år yngre eleven, biträdet i affären som kollat in killen som kommer in dagligen, killen som går in i affären enbart för att kolla in biträdet som han tycker är den vackrast kvinnan i världen, pojken som gillar flickan som alltid sitter på gungan på lekplatsen, kvinnan som är kär i mannen som lagar hennes bil - som tycker om henne tillbaka.
Alla är olyckliga för de vågar inte visa vad de känner. De går dag ut och dag in medan de tänker på den som får hjärtat att slå ett extra slag och skapar fjärilar i magen.

Precis som alla andra idioter så är jag olyckligt kär. Jag tycker om någon men jag vågar inte säga det för jag vill inte förstöra den relation vi redan har. Det bildas fjärilar i magen, mitt hjärta slår snabbare när jag pratar med honom, han har huvudrollen i mina drömmar och enligt mig så är han helt fantastiskt. Fast jag intalar mig själv att jag inte tror på kärlek - det är bara trams. Och jag lever vidare - precis som om han inte får mig att må så mycket bättre än vanligt varje gång jag hör från honom.

Cause you know – love, it's too hard to break.
Love, aint nothing you can take,
it's a little thing we make 

Would you hate me if I said I know,
you'd enjoyed the show?
Here's to you, love when you needed it most.
- Elin Ruth Sigvardsson feat. Lars Eriksson

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0