dagens efter är alltid lite smådeppig

Dagen efter fest så är jag alltid lite nere. Det är när alkoholen har lämnat kroppen och man har hunnit vila upp sig. Då känner kroppen av hur seg man är och det slutar med en vilo-dag. Egentligen så är det inte så hemskt, men jag hatar alltid dessa dagar.

Helgen har varit ett konstant moln med en massa dans, några drinkar och trevligt sällskap. Dock måste jag säga att vissa fester är roligare än andra och jag märker direkt när jag inte passar in. Fast igår var det riktigt roligt, lyssnade på en massa olik musik (vissa bättre än andra) och sen satt vi bara och snacka. Jag fick min egen grogg över mig när Daniel skulle visa att han kunde jonglera med citroner - det gick kanske inte så bra.
Lite senare gick jag och Therese en runda på stan, vi behövde luft och sen skulle vi träffa några vänner. Tyvärr så var vi tvunga att gå tillbaka till festen för klockan var mycket, så vi hann inte träffa dem. När vi väl kom till festen så var där en del ovälkomna personer så vi bestämde oss för att åka hem. Så Anki och Therese körde mig hem, var hemma vid tre.

Det är höjpunkten med kvällen: man kommer hem och får lägga sig i sin egen säng. Det är riktigt mysigt och då känner man sig hemma. Borta bra, men hemma bäst!

Nu ska jag göra lunch och sen ska jag vila, har inte sovit så mycket inatt. Så nu blir det Johnny Cash på högsta volym och lite sömn.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0