Djupt vatten av Kate Cann

Jag känner det - det är helt rätt.
Jag vill ha honom, jag vill lita på honom och jag vill känna honom så nära som möjligt.
Han finns i luften jag andas, i rösterna jag hör och i mina tankar hela tiden.
Jag vet att jag vill, nu är bara frågan om när.
När är det rätta tillfället?

Colette vet att Art är den rätta för henne och hon vill att de ska komma varandra så nära man kan - psykiskt och fysiskt. Dock så dras hon mellan vännerna och Art då de inte kommer så bra överens. Nu vet hon att hon är redo för sex, men hon vet inte när det ska hända eller var. På samma gång så pågår det en inre strid hos Colette eftersom det känns som om Art inte är lika djupt förälskad som hon.

Detta är andra boken i en triologi av Kate Cann. Nu fortsätter historien om Colettes och Arts kärlek. Nu vill hon skapa en djupare relation med honom och det innebär en sak: sex. Hon känner sig redo och hon är verkligen kär i Art. Han är den rätte för henne.
Denna bok är precis lika bra som den första, om inte bättre, fast det händer ännu mindre i denna än vad det gör i den första. Vad jag menar med "händer" är att det inte är några radikala krig, mord eller liknande. Det finns helt klart en dynamik mellan Colette och Art som skapar en bra historia. Slutet är det bästa enligt mig, det är då jag gråter och jag kan inte sluta att bli berörd.
Har man läst ettan så måste man läsa denna, för den är riktigt bra. Jag tycker att denna är bättre än ettan. Jag skulle kunna tänka mig att läsa om den enbart för att leva genom andra när det gäller kärlek. En riktigt bra bok!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0