ett minimagtips!

Jag har läst väldigt mycket om träning, både när det gäller styrka och kondition. För mig så har min mage alltid varit ett problem, det kvittar vad jag gör men den blir aldrig platt som jag vill. Fast nu har jag kommit på en sak som jag glömt sen innan, situps!

En del tränare menar på att situps inte hjälper medan andra säger att det är "Gods gift to man". Jag måste säga att jag håller med de sistnämnda. Det är nämligen så att förra året hade jag köpt en fin nyårsklänning men jag tyckte att magen stack ut för mycket, därför började jag göra situps. Jag gjorde 50st på morgonen och 50st på kvällen i ungefär en månad. När jag tog på mig klänningen på nyår så såg man verkligen en skillnad. Magen hade plattat till sig lite och jag kände mig bättre - magmusklerna kändes tydligare.

Det är verkligen ett tips!
Jag har börjat nu igen med det, så nu är det 100st situps om dagen, fast det är värt det. Sen tar det inte ens tio minuter, så det är inte ens så stor grej. En liten sak att göra för att magen ska förbättras. Nu får vi se om det är någon förändring till nyår - jag hoppas det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0