Flytta in - andra boken om Rich av Kate Cann

Nu kommer fortsättning på boken om Rich - killen som vill få ett bättre liv. Nu bor han ensam i en lägenhet, men i länge till eftersom helt plötsligt flyttar Bonny in. Hon är en tjej som rymt hemifrån eftersom hennes mamma kväver henne. Nu måste Rich ge en del av sitt utrymme till henne, vilket gör honom väldigt irriterad. På samma gång så måste han balansera sin relation med Portia, hans drömtjej. Fast hon är inte lätt att handlas med då hon kräver väldigt mycket energi av Rich.
Han vet inte riktigt vad han känner längre och när allt helt plötsligt kulminerar så måste han tänka efter och göra val, men är han är inte säker på vad han vill.

Denna boken är minst lika bra som den första, om inte bättre. Jag tycker om kontrasten mellan karaktärerna och de skapar en värld som jag lätt kan flyga in i. Den är välskriven, precis som förra boken, och jag känner mig på något sätt delaktig i storyn. Det är då man vet att en bok är bra, när man kan vara en del av sagan och inte bara en åskådare.
Har man läst första, så måste man läsa denna också. Något annat alternativ finns inte.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0