fy farao vad jag är nervös nu.

Om fem minuter så ska jag göra mig klar och gå till bokhandeln i stan. Väl där så ska jag prata med en kvinna om en möjlig praktikplats för mig. Därför är jag just nu så nervös att jag knappt kan sitta still. Jag känner bara att det kommer gå jättedåligt och jag kommer inte få praktiken. För även om jag inte tjänar pengar på det så är det ändå något att göra om dagarna.

Jag är väldigt rädd att jag inte kommer göra ett bra första intryck, men jag pratade precis med Terese på msn och hon skrev:
"äsch, det kommer bli bra! du pratar alltid så bra och avslappnat, även med folk du inte känner! Det har jag tänkt på. Att när vi är i affärer och sånt så pratar du med personal på ett så öppet och trevligt sätt så de blir jätteglada! Du är väldigt bra på första intryck!"

Det gjorde hela min dag, för det är inte bara praktikplatsen jag är nervös för. Ikväll ska jag på inflyttningsfest i Helsingborg och jag känner kanske fem på festen, alla andra är främlingar och jag tycker inte om att göra första intryck. Det känns som om jag är väldigt dålig på det, men Tereses kommentar om just det fick mig att må mycket bättre. Så nu ska jag gå med huvudet högt och positiva tankar, sen får vi se vad som händer. Går det bra så ska jag fira med en fika på Espresso house i min ensamhet!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0