jag börjar tycka om lite äldre musik.

Elvis Presley, Johnny Cash, Chuck Berry, The Beatles, Little Richard, Doris Day, The Rolling Stones,  ja listan bara fortsätter med artister som jag börjar gilla mer och mer. Jag har kommit in i en period där jag har fastnat för lite äldre musik - sådan som gjorde 50- och 60-talet till två fantastiska årtionden inom musiken värld.

Jag började lyssna på sådan musik eftersom Therese spelar mycket sådant hemma hos sig. Jag började lyssna mycket på texterna och melodin - nu är jag fast! Det var hon som visade mig en ny musikvärld, ett stort tack till henne.

Vilka rythmer, vilka texter, vilken energi - det blir inte mycket bättre än så. Jag är förtrollad av den simpelhet som skapar sådana fantastiska låtar och hur komplexet för grupperingar inom musiken skingras. De når ut till så många olika individer som samlas för att beundra de som skapat detta eufori tackvare musiken.
Ja, lite äldre är ibland lite bättre!

Det är en speciell tidpunkt med speciella människor, de gör det de vill och de lyckas med det. De har skapat en tid bland generationerna som ingen kommer glömma. Det är de som är legenderna - de är framtidens musikers förebilder.

Little Richard & Doris Day

Elvis Presley

Johnny Cash

bilder tagna från Google


Kommentarer
Postat av: Elin

det är sån musik jag växt upp med, jag älskar det! It's fucking wonderful, kolonet är fulländat

2009-10-30 @ 14:31:45
URL: http://didrikstrumpa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0