låtar som berör

Jag tror att alla har minst en låt som gör att man blir lite mer emotionell, som plockar fram det innersta ur en. Det kan vara en låt som påminner om något, som spelades när något speciellt hände eller där man minns texten väldigt tydligt för det får en att komma ihåg något viktigt som hände just då - rätt låt vid rätt tillfälle helt enkelt. Sen finns det de som inte minns varför just den låten betyder så mycket men lika förbannat så känner man hur känslorna svämmar över lika mycket varje gång när man hör denna speciella låt.

Jag har en del sådana låtar, som på olika sätt får mig att missas exakta tidpunkter i mitt liv. Vissa är glasklara medan andra låtar minns jag inte varför just de berör mig så mycket. Fast varje gång jag hör dem så rör det upp en massa känlor inom mig och ibland slutar det t.o.m med att jag fäller en tår eller två.

En sådan låt är Goodbye my lover av James Blunt. Detta är precis en sådan låt som uppstod från ingenting, inget minne som jag kan plocka fram och analysera isönder. Jag vet bara att varje gång jag lyssnar på denna låt så blir jag ledsen, kroppen ger liksom upp och jag orkar inte kämpa emot nedstämdheten.
Make love in this club av Usher är också en sådan låt men skillnaden är att jag minns precis varför den berör mig så mycket. Första gången jag föll för någon så spelades den låten. Jag minns allt: datum, dofter, händelser och framför allt känslorna som fick mig att må bra. Jag kände mig verkligen vacker den kvällen. Så varje gång jag lyssnar på den låten så pirrar det till lite i kroppen och det börjar bildas fjärilar i magen. Enbart p.g.a en låt!

En del låtar berör väldigt mycket, de speciella låtarna som man aldrig kommer glömma. De är inte många men det är guldklimparna bland sandkornen - lite bättre och lite vackrare.

Har ni någon låt som verkligen berör er?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0