midnattstankar

Klockan slår tre och jag ligger fortfarande klarvaken och tänker på allt möjligt. På den framtid som jag inte längre ser, på killen som får mitt hjärta att slå lite snabbare men som inte är min, morgondagen som snart är här men som inte är välkommen. Tankarna flyger och far medan musik strömmar ut ur mina hörlurar.

Håkan Hellström - Kärlek är ett brev skickat tusen gånger
Lars Winnerbäck - Timglas
James Blunt - Goodbye my lover
James Morrison Feat. Nelly Furtado - Broken Strings
De spelas om och om igen medan natten blir ännu mörkare och mina tankar flyger allt längre bort. Det är bara jag och musik - den bästa musiken som finns. Jag grubblar över livet och de orättvisor som vi alla möter och som vi alla hatar, de som är en del av livet.

Jag blundar, andas in, andas ut, en tår faller och jag försöker glömma allt. Någon timme av frid - lite space. Tillslut ger sig yrseln med sig och jag faller in i en dvala medan Håkan, min favorit, sjunger mitt favoritstyck i hans låt.

Vad jag bryr mig om är att se dig gråta
för jag har gråtit
och du ringde aldrig
Vad jag bryr mig om är att du kallar på mig
även om jag inte kommer tillbaks till dig

Vad jag bryr mig om är att se som i slow-motion
när du går sönder inuti
så som jag gjorde nyss
Vad jag bryr mig om är att du kallar på mig
även om jag inte kommer tillbaka till dig

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0