Mika - Erase

Ibland hittar man något som verkligen stämmer in - en låt, en saga eller någon annan text. Den förklarar allt som man ännu inte har förstått och det faller helt plötsligt på plats. Man förhäxar sig i varje ord, meningarna skapar en mening med ens egen vardag.
Jag låg i min säng och lyssnade på min ipod, helt plötsligt så spelas Erase med Mika. Allt stämde - varje stavelse, ord och stycke. Den gav mig en annan syn på hur det är, den gav mig något slags hopp. Nu lyssnar jag på den om och om igen, bara för att få ur det sista av den fantasi som skapas som den gör en helt magisk.

I shouldn't have called so late last night
Uninsecure
Out of my mind
I should've never left that message on your phone.

I shouldn't have said the things I said
Looking for love we left for dead
In a grave without a stone

Everything's cool
Your rent is paid
The house is clean
Your bed is made

But it's a ghost town in your mind

When the pain won't go away
You might as well
Put your finger on the trigger

Erase
My love
I bet you can't erase
My touch
You're trying to replace
A feeling without a name
With somebody else's face
In your head.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0