Över ytan av Kate Cann

Hur ska livet kunna gå vidare?
Hur ska jag kunna leva utan honom?
Vad är kärlek utan den man älskar?
Är livet över nu?


Även om Colette vet att det är bäst om Art inte finns i hennes liv längre eftersom de inte vill samma sak, så kan hon inte glömma honom. Han finns där hela tiden i hennes tankar och varje gång hon tänkter på honom så svämmar tårarna över. Hon vill bara glömma honom och även om hennes familj och vänner vill hjälpa henne så är det inte lätt. Sen när han helt plötsligt dyker upp igen så blir hon helt ställd. Vill hon ha tillbaka honom eller är det över?

Detta är tredje och sista boken i en triologi av Kate Cann - detta är sista delen om Colette och Art. Den handlar mycket om hur man handskar med ett krossat hjärta och hur man går vidare även om man kanske inte vill det - men man måste. Den skildrar en blandning av sorg, galenhet och kärlek. En blandning som kan vara farlig men perfekt om det görs på rätt sätt.
Boken är bra, men inte lika bra som tvåan som är min favorit av böckerna. Jag tycker att slutet är väldigt avklippt och även om jag förstår det så vill jag inte att det ska sluta så. Det är precis som om det saknas en bok, det behövs en bok till för att berätta vad som händer sen. Fast så är det kanske alltid, man vill sluta gissa och läsa vad som händer sen.
Jag rekommenderar alla tre böcker för de är väldigt bra och jag tycker verkligen att man ska läsa dem om man behöver lite kärlek. Jag behövde läsa om kärlek och nu mår jag lite bättre.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0