Sverige - Danmark, andra halvlek

Början på andra halvlek var en upprepning av hela första halvlek. Helt plötsligt gör Henke mål, jag ställer mig upp och skriker, fast domaren har blåst: offside. När man får se en repris så syns det tydligt att så är fallet, dock så fick Sverige lite vittring efter vinst. Några minuter senare så passar Zlatan i till S.Larsson som nickar in i mål. Jag ställer mig upp och skriker ännu en gång. Fast ännu en gång så blåser domaren: bollen var ute när Zlatan passade. På reprisen så är det väldigt svårt att se och jag personligen tycker att det borde ha blivit mål, bollen var inte ute!

Jag tror att det var då gnistan försvann för Sverige. Sen fick Danmark ett anfall som de förvaltade för bästa sätt - ett skott utanför straffområdet och det blev mål. Isaksson var på den, men tyvärr så stutsade bollen lite konstigt och den stutsar över målvaktens händer. Ren tur enligt vissa, skicklighet enligt andra.

Sedan fortsatte spelet på en monoton nivå. Sverige försöker göra mål men Danmarks försvar var helt enkelt för bra. 1-0 till Danmark.

Jag tycker att Sverige gjorde en bra match och egentligen så kunde vem som helst ha vunnit, idag så det Danmarks tur. Nu har Sverige inte så stor chans att gå vidare till VM. Det som behövs är oavgjort mellan Portugal och Ungern ikväll, sen måste Sverige vinna sin sista match. Man ska inte tappa hoppet men just nu är VM väldigt långt bort, fast jag kommer hoppas. Även in i sista sekunden så kommer jag hoppas på att Sverige går vidare - för det är vad man gör som supporter.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0