tonfiskgratäng

Idag har jag gjort en gratäng med tonfisk och ägg - lite GI-style. Mellan februari och juli detta året så gick jag på en diet som heter GI, det innebär mycket fett och protein men nästan inga kolhydrater. Alltså fick jag bara äta kött, fisk, fågel och grönsaker + lite mejeriprodukter. Jag gick ner 23kg - det funkade väldigt bra för mig.
Dock så tog jag ett uppehåll tills nu, men nu är jag pågång igen - starting now!!

Till denna gratäng behöver du:
2 burkar tonfisk i vatten
1 burk majs
½ gul lök
5 ägg
≈ 3dl creme fraiche
≈ 2dl matlagningsgrädde
lite citronpeppar
riven ost

Gör såhär:
1. Blanda tonfisk, hackad lök, majs i en skål.

2. tillsätt creme fraichen och så mycket citronpeppar som du vill ha i.
3. Rör om
4. Häll röran i en ugnsäker form.

5. skala äggen och skiva dem i jämnstora skivor.
6. Fördela äggen jämnt över tonfiskröran.

7. häll på matlagningsgrädde och strö över så mycket ost som du vill ha.

8. in i ugnen på ungefär 170°C i 35 minuter.
9. SMAKLIG MÅLTID!
(jag hade gurka, paprika och sockerärter till + aromatsalt. Jag toppade även med en pumpa- och nötmix)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0