de senaste dagarna

Jag har inte alls uppdaterat bloggen, dels för att jag har varit sjuk och dels för att jag har varit upptagen. Därför tänkte jag nu gå över de senaste dagarna och berätta det mest intressanta som har hänt. På många sätt och vis så har det varit en sjuk helg - både på ett positivt och negativt sätt.

Fredag: Först såg jag fotboll med pappa och Kim. IFK Ystad spelade första seriematchen mot Kivik och det blev 0-0. Även om jag önskade att IFK skulle vinna så hade de inte förtjänat vinsten. Båda lagen spelade lika och oavgjort var ett väldigt rättvist resultat.
                  Efter fotbollen så körde pappa hem mig till Emmylie. Hon, jag, Stahaijna och Matilda såg Hata Göteborg, eller det som gick att se eftersom skivan hackade, och pratade om allt mellan himmel och jord. Det var mysigt, även om jag redan då började känna mig lite krasslig.

Lördag: Vaknade på morgonen och kunde inte prata. Halsen var helt tilltäppt pch gjorde så sjukt ont. Fast jag ignorerade smärtan, tog en ipren och åkte till Helsingborg i alla fall. Jonatan hade fest och såklart så var jag och alla andra Ystad-folk där för att festa till det. Det blev en episk kväll på många sätt och vis.
                    Aggiie drack för mycket, även om hon knappt hade någon sprit med sig, och däckade tillslut i Jonatans säng. Cia och Stahaijna låg tillslut sked i ena soffan och Jonatan somnade i bastun. Det var en sjuk kväll och jag träffade en massa konstiga människor. En kille kom in vid halv fem på morgonen och tyckte att vi var skitcoola för att vi fortfarande höll igång festen. Han missade nog helt att alla hade däckat i sofforna av trötthet. Sen var det hissmännen som åkte upp och ner i hissen cirka fem gånger innan de var säkra på att vi hade fest och kom in. Sen var det min absoluta favorit, Urban Legends, som satt på festen till fem och berättade om hur han vill hitta en söt "trelleborgstös".
                     Tio över sex på morgonen tog vi tåget hem och jag var måttligt död när jag äntligen fick lägga mig. Fast jag är glad att jag följde med, även om jag nu är skyldig Sebastian en Subway(fråga inte, it's a long story)

Söndag: Vaknade vid lunch och hade riktigt ont i halsen, huvudvärk och frossa. Jag kunde inte ställa mig upp utan att allt började snurra och jag frös hela tiden. Det blev bara värre mot kvällen och tillslut fick jag ringa pappa. Han tog med en termometer, han hämtade mat till mig och gick ut med Oden eftersom jag inte kunde och mamma jobbade. Han var verkligen gullig. När han hade gått så började jag yra och febern var ett faktum. Jag har inte mått så dåligt på två år - det var hemskt.

Igår: Mådde lite bättre, fast förkylningen var värre och jag började hosta. Fast det hindrade inte mig för klockan 11 så målade jag ut min framtid. Jag hade bokat ett möte på Forum och en studievägledare där hjälpte mig att söka in till Malmö högskola. Det känns skönt att äntligen ha gjort det, nu hoppas jag bara att jag kommer in. Jag har sökt lite olika men jag tänker inte berätta för någon förrän jag fått reda på om jag kommit in. Fast jag har en plan och om allt går som det ska så ser min framtid ganska stjärnklar ut.
                   På kvällen körde pappa hem mig till Therese eftersom jag inte ville vara ensam hemma. Fast jag var kanske inte något bra sällskap, det slutade med att jag somnade på Therese soffa. Haha, jag var så jäkla utmattad att jag förstår varför jag somnade. Nästa gång jag umgås med henne så ska jag hålla mig vaken :)

Idag: Jag skulle egentligen fika med A-L fast jag mådde fortfarande inte bra, så jag bokade om. Idag har jag bara legat i sängen och tagit det lugnt. Det känns drygt nu eftersom jag inte gör något annat, men kroppen mår inte riktigt bra än. Förhoppningsvis mår jag bättre imorgon för då ska jag ut och äta med Linn. Saknar henne så det ska bli skönt att träffa henne. Behöver verkligen prata med någon just nu, ska bli skönt att prata med henne. 

Nu blev det ett väldigt långt och tråkigt inlägg, but deal with it!
Terese tog en del foto i lördags, här kommer några:




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0