en lätt lunch

Ännu två avsnitt av Livräddarna på Bondi Beach + en lätt lunch, ja det blir nog inte bättre än så. Egentligen skulle jag göra en massa saker fast jag gör det jag gör bäst - jag skjuter upp det. På måndag ska jag ta tag i allt, vilket innebär att jag har ganska mycket som måste göras då. Fast just nu orkar jag inte riktigt med det, denna dag går enbart åt till mig själv.

Kan även säga att jag gjorde en riktigt god lunch idag, en enkel soppa.
Detta behövs:
en bit torsk
blomkål
broccoli
morötter
1 burk krossade tomater
1dl vatten
1 grönsaksbuljongtärning
dill
citronpeppar
paprikapulver

Tillagning:
1. häll vattnet, grönsakerna och buljongtärningen i en kastrull.
2. låt det stå på högsta värmen tills det börjat koka, sänk sedan värmen.
3. tillsätt fisken och kryddorna.
4. låt koka på svag värme i ungefär 20 minuter.
OBS! Det bästa med denna soppan är att man kan använda vilka grönsaker och kryddor man vill. Jag är helt såld på citronpeppar och morötter, därför använder jag det väldigt ofta i mina maträtter. Denna soppa kan bli god med fänkål, rädisor eller kanske byta ut fisken mot falukorv. Gör det som känns bäst, det som man själv tror blir godast! Enjoy.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0