en perfekt dag

Ja, det är precis vad man kan kalla denna dagen. För idag har inga negativa tankar tryckt ner mig och allt har flytit på bra. Gick och handlade med mamma, körde och såg på fotboll med pappa, cyklade till Svarte och tillbaka med pappa, åt en god middag och nu blir det myskväll. Ja, allt känns lite bättre just nu.

IFK Ystad vann med 1-0 mot Smedstorp, grattis till dem. Matchen var kanske ingen höjdare men en vinst är en vinst och nu har de gått vidare i YA-cupen. Vem de ska möta i nästa match är ännu inte bestämt, ska bli roligt att se.
    Efter matchen så körde jag och pappa en liten runda, precis som vi brukar göra. Vi hamnade på platser som jag aldrig har sett förut, byar som inte verkade ha några namn. Fast det är alltid lika roligt eftersom vi får se nya delar av Skåne hela tiden. Tillslut kom vi hem och då kände båda att vi inte ville stanna inne. Så vi hoppade på cyklarna och cyklade till Svarte. Vi gick ner på stranden, kände på vattnet, plockade vackra stenar som jag tog med mig hem, pratade lite och sedan cyklade vi hem igen. En riktig toppenutflykt!

Nu ska jag vila benen eftersom träningsvärken fortfarande inte har blivit bättre, sen blir det film hela kvällen. Först lite Harry Potter och sen får vi se vart vi hamnar!

ovan: pappa lagade min cykel.
nedan: pappa på stranden.


ovan: jag.
nedan: pappa vinkar lite.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0