tio saker att minnas från 2010.

1. Jag började på lärarhögskolan i Malmö i september och insåg redan från första början att jag hade hamnat rätt. Även om det är mycket att plugga in och lära sig så har i alla fall detta första halvåret varit helt underbart och jag längtar redan till skolan börjar igen - speciellt till praktiken.
2. När jag inte har pluggat så har jag jobbat i en bokhandel som jag älskar. För många så går de till jobbet för att de måste, jag går dit för att jag verkligen vill.

3. I samband med jobbet så har jag även hittat tillbaka till läsandet som innan låg i lä för allt annat. Jag skulle själv kunna kalla mig bokmissbrukare, men jag tycker inte att det är något fel på det - böcker är något av det bästa som finns.

4. Jag har festat - åh gud vad jag har festat. Det började i hamnen i Ystad precis efter tolvslaget och det slutar ikväll i samma hamn, i samma stad, precis innan tolvslaget. Därimellan har allt hänt inom festvägen: ett brutet ben(inte mitt), kyssar med främlingar, långa dansnätter som man aldrig ville skulle ta slut och den hemska bakisångesten som nästan tog död på en dagen efter. Men gud vad kul jag har haft!





5. Jag har hittat en massa nya artister och grupper som har förstärkt min kärlek till musik. Oskar Linnros, Justin Nozuka, Daniel Adams-Ray, Maskinen, Rebecca & Fiona, Gaby and the guns, Teddybears, Tiger Lou, Miike Snow och många andra. Vissa artister är även nya för alla andra medan andra är lite äldre, fast jag har hittat dem detta året och jag älskar dem.
6. En av höjdpunkterna detta år var när Håkan Hellström släppte ett nytt album. 2 Steg Från Paradise är enligt mig det bästa han någonsin har gjort och tillskillnad från alla andra album så kan jag inte hitta en enda låt som jag tycker mindre om på denna skiva - det är perfekt!
7. Snön! Årets snö, både i början och slutet av året, har varit ett väldigt stort samtalsämne detta året. Jag brukar i vanliga fall inte gilla snö men denna vintern har varit helt fantastisk. Snön har skapat en riktig vinter och jag har faktiskt njutit av det vita detta året - så jäkla vackert.

8. Vi har haft ett kungligt bröllop i Sverige, kronprinsessan Viktoria har äntligen fått sin Daniel på alla sätt och vis. Egentligen så tycker jag inte att det är nödvändigt att vi har en kungafamilj, men jag gillar verkligen Viktoria och jag såg faktiskt vigseln på tv. Jag började gråta, så rörd blev jag, det var riktigt vackert.
9. Jag har fått en del nya vänner som jag är så sjukt tacksam för. Vi har lärt känna varandra detta året och utan dem så hade mitt liv varit så mycket tråkigare. De har gjort mitt år riktigt bra och även om jag både har haft med- och motgångar under 2010 så har de alltid funnits där och stöttat mig.


10. Jag har träffat någon som jag verkligen tycker om. Det är inte lätt för mig att släppa in människor på livet eftersom min största rädsla är att bli sårad. Fast med honom är det annorlunda, det är så enkelt. Det har gått upp och ner och även om jag vet att det aldrig kommer bli han och jag på riktigt så gör det ingenting, det funkar som det är nu - jag är kär och trivs med det. Jag har aldrig känt såhär innan, det är något speciellt med honom. Jag ler när jag tänker på honom och hjärtat slår alltid några extra slag när jag vaknar och han ligger bredvid mig. Han gör mig lycklig. Vad som kommer hända i framtiden har jag ingen aning om, allt är så ovisst. Fast jag tar varje dag som den kommer, jag har insett att det är lättaste så.

Detta året har varit fyllt av händelser och jag minns knappt hälften av dem. Fast dessa tio ovanför är övergripande saker som jag aldrig kommer glömma. Utöver dessa tio så är jag väldigt glad att jag fortfarande är lika nära min pappa efter ännu ett år, att jag har två underbara bröder och att jag har vänner som har följt med mig genom detta år som gått. Utan er så hade jag inte överlevt.
Jag vill tacka alla som har gjort detta året så himla fantastiskt och även om det inte alltid har varit en dans på rosor så ångrar jag inget. Nu ska jag njuta av sista dagen på detta året.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0