hej, jag heter Mika & jag är en bookaholic.

Jag har ett allvarligt problem, jag är beroende av böcker. Även om böcker alltid är bra så skakar de om min ekonomi riktigt rejält. Nu måste jag snart skärpa mig, fast det känns inte som om det kommer gå. På torsdag nästa vecka så börjar Bokrean, detta är en dröm för människor som mig. Jag har redan packat ihop en liten påse med ungefär fem-sex böcker som jag ska ha. Sedan tänkte jag gå till bokhandeln nästa söndag och se om jag hittar lite mer som jag vill ha. Eftersom jag ska jobba ons-lör så kommer jag antagligen hitta många böcker som jag vill ha.

Fast idag småbörjade jag lite, så nu slutade det med att jag gick hem med sex nya böcker. Jag kan inte hjälpa det, mina böcker är som mina barn. Jag tar hand om dem och när någon annan lånar dem så är jag alltid nervös tills jag får tillbaka dem. Det är helt sjukt och en del av min borde nog söka hjälp, fast för mig så finns det knappt något bättre än just böcker.

Dagens inköpsboklista:
Rachael Wing - hata Romeo
Mian Lodalen - trekant
Johan Kinde - någon sorts extas
Niels Fredrik Dahl - förra sommaren
William Shakespeare - mer än hennes mun, sonetter av William Shakesperare
P.C. Cast & Kristin Cast - utvald
Dennis Lehane - shutter island

Den sista får jag på onsdag eftersom den var slutsåld idag, den är beställd och betald.
Nu har jag verkligen något att se fram emot. Jag behöver fly lite från tillvaron just nu, känns som om jag håller på att kvävas. Det är precis därför jag älskar böcker. Man får möjlighet att fly vart man vill. Man väljer själv om man vill simma i medelhavet, jaga en skurk i Indien eller känna kärlekens sötma i Norrland. Your life, your choice!!

några av de böcker jag har köpt på sista tiden.
detta är ungefär 1/3 av det jag har köpt sedan jag började jobba i bokhandeln.
Ja, jag älskar verkligen böcker!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0