Heja Ystad IF!!

Även om pappa ringde en kvart innan matchen började så blev det handboll för oss. Jag bytade om snabbt, mötte upp pappa och sedan halvsprang vi till hallen. Jag är väldigt glad att vi gick eftersom det var en riktigt bra match. YIF spelade som ett riktigt lag och om jag själv får säga det så var det utklassning. 18-17 i halvlek, 36-25 blev slutresultatet. Även om kvällens motstånd, Lindesberg, spelade bra så uppgjorde de inget större motstånd.

Kvällens bästa spelare var enligt mig inbytte Leo Larsson, YIF's målvakt. Han släppte bara in ungefär åtta mål under andra halvlek och det är väldigt bra. Han gjorde en bra insats och han gav styrka till laget som helhet. Förutom honom så gjorde lagkaptenen Sebastian Seifert en väldigt bra insats. Han tryckte upp laget och gjorde passningar som ledde till mål. De två är de som borde hyllas denna kväll.

Kan även säga att Niclas Ekberg, landslagsspelare och föredetta IFK:are, gjorde sitt 100:de mål denna kväll! Grattis till honom, även om jag tycker att en del tar det till överdrift så är det starkt jobbat av honom. Han var också bra ikväll även om han missade en del ganska självklara lägen under andra halvlek.

Det var en bra match och nu längtar jag till nästa onsdag då YIF ska möta Malmö. En gammal YIF-spelare, David Andersson, kommer få bekanta sig med ÖP-hallen igen eftersom han nu står i mål i Malmö. Även om jag hoppas på ännu en vinst för YIF så hoppas jag att David är fantastisk i mål. Han kommer trots allt alltid vara en YIF:are för mig!!

Läs även Ystadsallehandas artikel om matchen!

från vänster; Leo Larsson, Niclas Ekberg, Sebastian Seifert


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0