walk away

Varenda tanke har förvandlats till förgörande monster. Just nu ser jag ingen glädje i någonting och jag ber om ursäkt för att varje ord blir som giftiga pilar. Men jag kan inte bara låta det vara, jag måste släppa en del av det - den delen som gör mest ont. Den delen som trycker mot tinningen och ger mig huvudvärk, som skapar bilder i mitt huvud som aldrig försvinner.

Tårarna rinner likt ett ändlöst regn som inte vill släppa igenom solen. Kroppen skakar och fördömmer det som startade detta. En vårmorgon, inte så olik dagens morgon, satt jag och funderade. Jag såg framåt, jag planerade, jag levde och jag var lycklig. Nu har allt försvunnit och kvar återstår en krossad själ, en trött kropp och en förstörd människa. Det finns inget solsken för inga strålar får släppas in, allt ligger inbäddat i ett stort mörker.

Igår exploderade allt inom mig och det slutade med en lång tågresa hem för att komma bort från det som egentligen inte var något problem. Jag hade en vän, en sådan vän som alla borde ha. Hon satt bredvid mig och torkade tårarna som föll ner för mina kinder. Hon pratade med mig och lyssnade när allt jag hållit inom mig på sista tiden kom ut. Jag orkade inte vara tyst längre, allt bara brast. Men hon satt bredvid och lyssnade, som den fantastiska människa hon är. Egentligen förtjänar jag inte henne, men jag är lyckligt lottad - utan henne igår så vet jag inte hur det hade slutat.

Jag försöker glömma, jag stänger in allt igen. Jag släpper taget om perfektionen och lever var dag som den kommer. Jag förtränger känslor och slutar känna - jag börjar leva ännu ett livlöst liv. Dags att börja om på ruta ett, precis som sist. Det är dags att gjuta en ny mask, en mask som gömmer allt som ingen borde se. En ny dag är här, en ny dag utan varken sol, vind eller känslor. 

In so many ways I tried to reach you
And I don't know why I couldn't get through
When I tried so hard to break your guard
Didn't know it would leave this scar

I never thought that I'd survive you
But I will be free
And there'll be so many nights I gotta get through
But now I see
You'll never be the end of me
Cos when my world fell apart
And I didn't know where to start
I heard the sound of a broken heart

I still feel the pain
It still beats the same


When will the world start spinnin'
And what happened to my happy ending
Learning what it takes, to turn this page
Didn't know how to walk away
Now I've made it this far
And the pain isn't over
But the sun keeps on risin'
And I keep getting stronger

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0