allt på en gång

Just nu känner jag mig stressad till tusen, jag har lite pengar och mycket att köpa - alltid en dålig kombination. Jag har saker att göra hela tiden och just nu verkar vara en tidpunkt då alla vill hitta på något. På fredag skulle jag egentligen äta ute med några vänner. En vän till mig, Anton, har kommit hem från Asien efter att ha luffat runt där i ungefär fyra månader. Så jag och några andra vänner skulle äta middag med honom, fast jag har kollat igenom mina finanser (nu låter jag riktigt smart) och jag har verkligen inte råd att äta ute. Så jag måste stanna hemma, fast jag har annat jag måste göra.

På lördag ska jag jobba, sen är jag bjuden på två fester. För att kunna göra alla till lags så ska jag slå ihop sakerna, först vara på en och sen på den andra. Det kommer bli riktigt stressigt, fast vad gör man inte för sina vänner?! Och nu låter det precis som om jag inte alls vill göra något av det, så är det verkligen inte, jag önskar bara att allt hade gått min väg någon gång. Jag vill hinna med allt, men det går aldrig.

På söndag har jag inte planerat in något och det tänker jag inte göra heller. Jag ska ha Star Wars-maraton med mig själv, något jag har sett fram emot i en hel vecka nu. INGET ska få förstöra det för mig. Sen måste jag även göra klart på mitt rum - det kommer jag inte hinna denna veckan som planerat. Ibland hade det varit skönt om man hade kunnat klona sig själv för en dag eller så - det hade underlättat mycket.

Ja, hela denna månaden är sjukt stressig. Jobb, träffa kompisar, åka till Karlskrona, umgås med familjen, festa i Malmö med Linn, inhandla saker till rummet, shoppa, träna och ha tid för mig själv. Något säger mig att denna månaden kommer vara hård, riktigt hård. Nu måste jag sluta tänka på det, jag förstår inte hur alla andra klarar det. Är det bara jag som har såhär mycket att göra?

ibland saknar jag verkligen lugnet,
denna bilden är från i somras och då var det ingen stress alls.
Då mådde jag som bäst!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0