finns det någon du skulle kunna dö för?

Vi värdesättar alla våra liv väldigt högt, vissa mer än andra. Varje dag så ber vi tysta böner till alla möjliga personer om att just den dagen inte ska bli den sista. Även om döden är ett naturligt fenomen så vill vi alla vara odödliga, eller redan döda. Vi kan inte acceptera att vi är små och bräckliga - vi kan gå itu vilken minut som helst.

Varje gång någon nära dör så dör även en del av ens hjärta. Man kommer aldrig glömma personen och det kommer alltid saknas något i ens liv, en tomhet som fylls av uppskattade minnen. Även om personen aldrig kommer tillbaka så kan en doft, en låt, en plats eller en dröm göra minnet av denna person väldigt verklig. Jag minns själv när min mormor dog och jag kände hur livet blev allt mer hopplöst. En dag när jag låg hemma så kände jag doften av henne, precis som om hon stod i rummet precis intill mig. Jag insåg då att halsbandet jag fått av henne luktade precis som henne.

Vissa betyder mer än andra, det är bara en del av livet. Vi har alla en grupp människor som alltid kommer finnas i våra hjärtan, de man skulle kunna göra nästan vad som helst för - till och med dö för. Det finns några människor i mitt liv som jag inte skulle kunna leva utan, de är mina stödpelare i livet och de får mig att må bra. På olika sätt så bidrar de till att jag är en hel Mika, utan dem så skulle stora delar av min själ saknas. En av dem är min pappa. Han är någon jag skulle göra allt för. Jag skulle kunna dö för honom, enbart för att jag inte skulle kunna leva utan honom. Han är min bästa vän, min skyddängel och den som alltid får mig att bli på gott humör om jag är ledsen. Ja, han är mitt allt! Mina bröder är också två som jag skulle kunna dö för, förlusten av dem skulle krossa mig. Jag klarar inte ens av att tänka på det, de betyder så mycket för mig.

Det finns även ett fåtal vänner jag skulle kunna dö för, vänner som gör mig till den jag är. De får mig att gå vidare även om jag bara vill lägga mig ner och tina bort. Att nämna dem känns inte nödvändigt, de vet om att jag älskar dem. Även om jag inte säger det varje dag så vet de om att de alltid kommer finnas i mitt hjärta. De är, precis som min pappa, människor som gör mig lycklig.

Finns det någon ni skulle kunna dö för?

pappa♥

Kommentarer
Postat av: Lilliz

SV; Tack, det tycker jag med :)

Vad ska du hitta på ikväll då ? :D Om du inte ska göra något speciellt kan du slå på TV4 vid 22:00, då börjar Sprängaren :D Asbra film<3

2010-01-06 @ 19:45:06
URL: http://technodrog.blogg.se/
Postat av: jennifer

Sv: tack, gud va glad jag blir :)!

ja, visst är hon söt!

2010-01-06 @ 19:48:54
URL: http://jennifermatei.blogg.se/
Postat av: cecilia

sv. med mig är det super! :D

2010-01-06 @ 19:58:47
URL: http://ceciliala.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0