Helmut Newton

Jag älskar fotografier, speciellt sådana foto som är naturliga och visar en inre skönhet. Nu har jag hittat en riktigt fantastisk bok som jag skulle vilja ha, den innehåller foto som en tysk fotograf vid namn Helmut Newton har tagit. Han är relativt känd och han fokuserade mycket på kvinnokoppen.

Denna bok är extraordinär och den innehåller underbara foto, mest på kvinnorkroppen. Jag tycker om sådana foto eftersom vi alla borde omfamna våra kroppar och älska dem för hur de är. Denna bok visar upp en skildring av samhället, hur han såg det och skapade det. Detta är inte en bok för någon som inte riktigt kan uppskatta naturlig skönhet - inte heller för någon som inte förstår sig på konst. För detta är äkta konst i all sin nakenhet.

Om jag hade haft en speciell plats att lägga den på, så att de som kom på besök kunde titta i den, och om jag hade haft råd till denna väldigt dyra bok - då hade jag köpt den! Nu får jag nöja mig med att titta i den lite då och då på jobbet + på foto på mitt tillförlitliga google.

Tycker ni inte att hans foto är fantastiska?






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0