heminredning

Just nu känner jag ett stort behov av att göra om på mitt rum. Jag har saker jag vill slänga, köpa och måla om - jag vill ha ett eget litet Äntligen Hemma. Jag har redan valt ut tre tapeter som jag skulle kunna tänka mig, fast jag vet vad min mamma kommer säga. Hon tycker inte om min lite mer estetiska sida och hon vill helst att det ska vara enkelt och stilrent. Fast jag vill ha mycket färger, egengjorda prylar och en massa krimskrams. Därför måste jag nu komma på ett sätt att övertala henne till att få göra om.

Jag funderar på någon söt tapet, kanske en av dessa:

Jag tycker helt klart bäst om den i mitten, svart och vit är så vackert om man arbetar med det på rätt sätt. Jag vill ha en fondvägg, en "bokhyllevägg" och en fotovägg. Jag har så många planer men jag vet att jag måste lugna ner mig lite - det måste bli snyggt också. Lättast skulle vara att ha en blå fondvägg - vilket kan vara snyggt. Då skulle jag vilja ha en text på den väggen - något vackert och personligt.

Just nu snurrar det runt ungefär 5000 tankar i mitt huvud och jag kan inte få grepp om någon. Jag måste ta ett steg tillbaka och fundera på detta, jag ska trots allt bo i röran sen. Första steget är att ta ner en bokhylla från vinden. Efter det får vi se vad som händer - allt kanske slutar i katastrof.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0