jag blir helt betagen

Jag har precis sett stolthet & fördom, och jag kan med stor ärlighet i rösten säga att jag är helt betagen. Vilken vacker film! Jag blir helt till mig bara jag tänker på den, vissa scener behöll en del av mitt hjärta - så fantastiska. Jag brukar inte falla för filmer som den, men nu kan jag inte sluta drömma mig tillbaka till vissa delar i filmer och låtsas att jag är Elisabeth, huvudkaraktären.

Jag har fallit för Mr.Darcy och allt han säger, vilken man! Jag älskar miljön och alla vackra klänningar som de har, ja jag skulle göra mycket för att kunna leva så. Visst, kvinnorna är förtryckta och har inte alls samma rättigheter som männen - fast tänk att bli uppvaktad på ett gammaldags vis med blommor och kärleksbrev. Ohh, jag blir helt matt i kroppen när jag tänker på det!

En fantastisk film som alla med en uns kärlek i kroppen borde se, den kan verkligen skapa en stämning som släcker hatet. Så underbar!!

You must know..surely, you must know it was all for you.
You are too generous to trifle with me. I believe you spoke with my aunt last night, and it has taught me to hope as I'd scarcely allowed myself before. If your feelings are still what they were last April, tell me so at once.
My affections and wishes have not changed, but one word from you will silence me forever.
If, however, your feelings have changed, I will have to tell you: you have bewitched me, body and soul, and I love, I love, I love you. I never wish to be parted from you from this day on.
- Mr.Darcy


Kommentarer
Postat av: luckeboi

Tycker du det är snyggt med hängslen? :)

2010-01-06 @ 00:47:57
URL: http://lifeoflucke.blogg.se/
Postat av: Holy Kirch

Har du lust att tipsa

om någon bra film? Kram ♥

2010-01-06 @ 01:21:32
URL: http://holykirch.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0