Mel Kadel

Jag har precis hittat en riktigt begåvad konstnärinna, hon heter Mel Kadel. Hon ritar olika motiv, abstrakta och motivlika, på ett sätt som inspirerar mig. Hennes konstverk beskriver mycket i mitt liv och de är riktigt söta. De är inte råa eller mesiga, hårda eller töntiga - de är något mittimellan.

På ett sätt som inte riktigt går att förklara så har hon gjort om vardagen till bilder, scener som följer en tidslinje i alla våra liv. Vi har kanske varit där, vi är där nu eller så kommer vi vara där - vi är bilderna. Det bästa är att vi själva, helt individuellt, kan välja ut olika scenarior i våra liv och anpassa till bilderna. För det kan aldrig bli fel, ingen kan betämma vad det är vi ser eller känner.

Nedan är mina favoriter av denna fantastiska konstnärinna, speciellt den sista. De berör mig på sätt som inte går att förklara och jag blir verkligen rörd. Jag hoppas att ni skapar egna känslor runt bilderna och jag hoppas verkligen att de ger er så mycket som de ger mig.

Carrying the load

Dipsy Gypsy

Foot bath

Homemade rainbow

Pack and run

Unscared - min favorit


Kommentarer
Postat av: T'res

Oj! Oj! Vad jag tyckte om detta. Jag har aldrig hört talas om hennes innan. Men jag ska absolut titta närmre på henne.

2010-01-13 @ 07:07:48
URL: http://heimcomputer.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0