sista delen av Star Wars

Ikväll är det Star wars: episode 3 - mörkrets hämnd på tv4. Den börjar 21.25, missa den inte om ni har sett de andra två. Jag har faktiskt aldrig sett denna som går ikväll, de andra två har jag sett några gånger men jag har aldrig haft tillfälle att se denna - därför tänker jag sitta bänkad framför TV:n ikväll!!

Jag vet inte riktigt när det hände men någon gång mellan mina tonårsutbrott och festkvällar så har jag öppnat ögonen för lite mer overkliga saker. Innan skulle jag aldrig kunna tänka mig att se en film som ens var i närheten av fantasy, det var romantik rakt igenom som gällde för mig. Nu är jag tacksam för att filmer som Star Wars, Twilight och Harry Potter finns - de skapar en värld utanför vår egna.

När jag var yngre så tyckte jag aldrig om filmer som innehöll overkliga saker, det skulle vara verkligt upp över öronen. Jag vet inte riktigt varför men jag har alltid velat ha en möjlighet att sätta mig in i en viss roll i filmen - det blir mer känslosamt då. Fast på senare dar så har jag insett att det kan man göra i alla filmer man ser, bara man tror på det man ser. Jag vet att allt förändrades när jag såg Twilight, det var då mina tankar började snurra runt nya vyer. Första gången jag läste Harry Potter, jag var ungefär 15, så läste jag de första 100 sidorna i första boken - sen kunde jag inte läsa mer för den var så tråkigt. Nu har jag läst alla sju böcker och jag skulle absolut kunna läsa dem igen - så bra är de!!

Ja, vi förändras lite varje dag. Jag är glad att jag kan uppskatta lite andra filmer än bara romantiska. Och det är precis vad jag ska göra ikväll - uppskatta och förundras!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0