doften av regn

Himlen öppnade sig precis och regnet öser ner. Mitt fönster är öppet så jag hör varenda liten droppe som slår mot marken, likt tusen arga bin. Nu börjar Stolthet & Fördom, en film som jag verkligen älskar. Jag har precis skurit morötter och blandat dippa, en liten njutning en söndag som denna.

Det känns som en sådan kväll, en kväll då det är perfekt att sitta inne och bara mysa till en film som just den jag ska se. Regnet faller och skapar ett lugn som inte riktigt går att förklaras - men det känns. Ja, jag tänker njuta så länge jag kan. Är ensam hemma och jag känner hur hela min kropp och själ mår bra - om ändå varje kväll kunde vara som denna.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0