jobb

Fötterna värker, jag fick jobba en timme längre och stundtals gick tiden så sjukt långsamt - fast jag skulle inte vilja ha det på något annat vis. När jag jobbar så blir jag någon annan, en människa som bara är lycklig. Jag ler så många gånger mot alla kunder att det tillslut blir äkta och jag hjälper folk så ofta att det får mig att känna mig som en bättre människa.

Jag är inte mig själv när jag jobbar. Jag går in i en roll. Jag älskar att vara någon annan, att inte behöva tänka på alla problem. Det finns inga falska vänner, inga svin till killar och inget dåligt självförtroende. När jag jobbar så är jag bäst och jag klarar av allt. Det är härligt att inte behöva leva i huvudet utan i verkligheten - det är en skön omväxling.

Jag älskar verkligen att jobba i bokhandeln och jag skulle på fullt allvar kunna jobba där hela livet. För min värld är böckernas värld, det går ingen gräns mellan fantasi och verklighet.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0