saknad

Frya av mina favoriter har åkt nu. Johanna ska spendera minst ett år i Holland, Linn är på Rhodos i två veckor, Matilda har redan varit på Sicilien i två veckor och ska vara där en vecka till och idag åker Therese till Västerås i fyra dagar. Även om skillnaden är stor mellan hur länge de ska vara borta så saknar jag dem precis lika mycket.

Johanna och jag har kommit varandra närmre det sista året som gått och hon kommer alltid vara den glada, den som får igång festen när alla andra vill gå och lägga sig. Hon kan vara lite förvirrad ibland, typ hela tiden, men tillslut så blir det alltid bra ändå. Varje minne med henne får mig att skratta när jag tänker på det - vi har bara haft roligt tillsammans.

Linn är min söndags-vän. I två veckor nu så måste jag avstå från Trinageln-mat och Espresso house på söndagarna eftersom det inte alls skulle vara samma sak utan min lilla Linn. Vi kan skratta fyra timmar i sträck, sen skrattar vi lite till - åt saker som egentligen inte är roliga. Vi har varit med om mycket och herregud vad vi har roligt tillsammans. Vi kan prata om allt mellan himmel och jord, lättsamma grejer men också väldigt seriösa saker.

Mäjje är ju partyfixarn, sjuka fester har utspelat sig i hennes kök och hon har bidragit med humor, skratt och närvaro. Hon är den som hittar på sjuka grejer som alla skrattar åt i efterhand, men hon är även den som säger tröstande ord när man är ledsen. Jag har så många minnen som hon deltar i, minnen som får mig att må bättre när jag är ledsen. Det är myskvällar, Kingsan-dimman och den konstiga gångstilen som är bra om man har ont i magen. Ja, det finns så mycket att minnas - så många bra saker!

Det går inte ens att beskriva i ord vad Therese betyder för mig. Vi har våra standdagar, våra myskvällar och vår sjuka humor. Vi kan skratta, gråta och bara vara. Även om hon bara är borta i några dagar så kommer jag sakna henne, för nu kan jag inte träffa henne när livet inte riktigt går som jag hade tänkt mig. Dock så ska jag passa hennes lilla sötnos Fia, vilket kompenserar lite för att Therese är borta. Fia lyssnar alltid och hon berättar inte mina hemligheter för någon annan, så det kommer nog bli någon myskväll med Fia hemma i Therese lägenhet(a.k.a mitt tredje hem)!

Gud vad jag saknar dessa fyra människor redan!
Det känns sjukt att jag inte kan träffa dem när jag vill, speciellt Johanna. Fast jag har lovat henne att komma på besök och jag ska hålla mitt ord - i slutet av sommaren så blir det kanske Holland för mig! Fast det är ändå inte samma sak.

Nej, nu måste jag sluta tänka på att dessa fantastiska människor inte är hemma.
Jag saknar er♥ 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0