allting kommer ordna sig, bara jag får somna bredvid dig.

Skuggorna skapar mönster som jag inte förstår. Utanför hörs en ensam skata som ännu ej funnit ro bland grenar och blad. Ur hörlurarna hörs "I will never let you down" som Eskimo Joe sjunger på sitt speciella vis. Låten som fått tårarna att falla av fler anledningar än jag kan minnas. Natten är ung men jag är redan trött på den, ett blanklöst mörker som inte längre skuggar bort det fula.

En besviken natt.

Jag ligger under täcket i min varma säng, precis som 80% av Sveriges befolkning gör just nu. En del ska jobba imorgon, vissa måste stiga upp några tidiga morgnar till innan sommarlovet börjat och de som är som mig ligger och tänker på alla problem som kommer återkomma imorgon. Vi vill varken sova eller vara vakna, vi är likgiltiga.
Musiken får vara min drog inatt när allt annat känns förgäves.
Med musiken så klarar jag av allt, till och med en sömnlös natt.

- 7/6, 22:44

weheartit.com

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0