har killar en radar?

Idag så började ett gammalt ragg höra av sig igen. Jag har inte pratat med honom på minst en månad, inte ens ett hej lite då och då för att höra så att allt är okej. Nu hade jag äntligen släppt honom igen och verkligen glömt alla minnen som han har ägt. Fast precis när jag släppte taget så hörde han av sig, ett sms som faktiskt lämnade mig chockad och förvånad.

Har killar en radar som går igång när tjejen de vet vill glömma dem äntligen har glömt dem? För det känns verkligen så. Varje gång jag har försökt glömma en kille och han tillslut har lämnat mitt huvud så dyker han upp från ingenstans och skakar till mig tillvaro ännu en gång. Det gäller inte bara killen som hörde av sig ikväll, det har hänt flera gånger med flera olika killar. Exempelvis så träffade jag någon annan när jag var på Willys innan, en kille jag inte tänkt på på ungefär två veckor. Helt plötsligt står han nästan bredvid mig och jag känner hur det börjar pirra i magen ännu en gång - precis som innan.

Ja, detta är verkligen en fenomen som jag skulle vilja besmästra. Jag förstår verkligen inte hur det går till, har de ett sjätte sinne i krossade hjärtan? Eller är det helt enkelt så att de tänker på en lika mycket som man själv tänker på dem? Jag skulle gärna vilja veta, det hade gett mig lite peace of mind.

pic; weheartit.com

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0