Meyer's nya bok, inte så fantastisk

Bree Tanners andra liv, det är skamligt att ens jämföra denna med de andra böckerna som Stephenie Meyer har skrivit. Jag kan inte förklara det bättre än att jag blev väldigt besviken, den borde varit bättre!
Om jag ska vara helt ärlig så tror jag att Meyer skrev denna eftersom hon visste att över en miljon människor väntade på en fortsättning av den fantastiska kärleken mellan Edward och Bella. Tyvärr så fick kreativiteten och kvalitéen stiga åt sidan för tiden. Jag kan inte säga detta med säkerhet men det känns som om hon stressade igen hela boken.

Den är på ungefär 165 sidor och det tog mig ungefär 3 timmar att läsa den. Jag blev besviken eftersom det varken fanns kärlek, extraordinära beskrivelser eller ens inlevelse - allt som gör Meyers andra böcker så extremt bra. Nej, det känns som om hon har tappat greppen runt fantasin och kärleken i allmänhet. Jag känner mig bara likgilitig just nu. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0