hemma från jobbet

Sov tre timmar inatt, vaknade gråtandes av en mardröm och var tvungen att stressa till jobbet. Morgonen var inte riktigt perfekt, men dagen annars har varit bra. Jag älskar verkligen bokhandeln och jag skulle kunna jobba sju dagar i veckan. Eftersom jag inte gör något annat just nu så hade det inte gjort något, inte ens en liten fika har det blivit. Det känns både bra och ledsamt.
Förresten så kom "min" handbollskilles vän in och köpte en bok idag. Jag tror han kände igen mig för han stirrade lite konstigt och roat på mig när jag slog in hans bok i ett paket. Alltid roligt att träffa människor som man inte riktigt känner igen men som känner igen en själv.

Nu ligger jag i sängen och lyssnar på sorglig musik. Vart jag än tittar så påminns jag om allt som hänt på sista tiden. Saker som har fått mig att tveka på många relationer. Just nu vet jag inte vem jag hade ringt om något livsavgörande hade hänt, och det skrämmer mig. Inget nummer, inget signal, ingen där.

Ensam hemma ikväll igen, ganska mysigt när jag tänker efter. Ska göra god mat och se film med mig själv. En liten röst i mitt huvud säger att jag vill ut ikväll, fast jag ska inte. Peppen finns där för en kväll på dansgolvet men dagen är inte riktigt lagd för det. Just nu räcker det med lite lugn och ro.

Vad ska alla andra göra ikväll?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0