it all started with a big bang.

Just nu går ett av mina favoritprogram på tv - The big bang theory. Det handlar om halvkonstiga människor som verkligen sticker ut på olika vis från samhället. Sheldon, en av huvudkaraktärerna, är en väldigt smart kille som är totalt socialt handikappad. Han analyserar allt på ett vetenskapligt vis, i dagens avsnitt så ska han försöka skaffa en vän med hjälp av vetenskapen. Han läser en barnbok, försöker lära sig och just nu har han gjort upp ett schema på en whiteboard för hur han ska få en vän.

Ett annat program som jag ser så ofta jag kan är How I met your mother. Min favorit är helt klart Barney, mannen utan regler och utan någon moral what so ever. Jag önskar att jag var lite mer som honom, I like him. Jag kan inte riktigt sätta fingret på varför jag tycker om programmet så mycket men det är rolig underhållning och jag skrattar väldigt ofta under tiden jag ser det. Ja, jag är fast i serier som egentligen inte ger mig mycket mer än roliga citat och situationer att spela upp i mitt huvud - fast jag skrattar ändå lika mycket varje gång.

Andra program som liknar dessa är bl.a. The Simpsons och Family Guy, två andra serier som jag alltid har tyckt om. Hur kan man hålla sig för skratt varje gång Homer gör något idiotiskt eller när Stevie försöker komma på sätt att döda sin mamma för att han hatar henne. Det låter hemskt men det blir bara komiskt när man ser det.

Någon som håller med?
Eller är no learning-serier inte er grej?
(om det är så, då tycker jag lite synd om er.)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0