favoritplaggen vi aldrig glömmer

Vi har alla de klädesplagg som sticker ut, plagg som man själv känner att man inte skulle kunna leva utan. Det kan vara en sjal, ett par glasögon eller den kjolen som man har haft i flera år men inte kan i sina vildaste fantasier få för sig att slänga. Det är de plaggen som man bara behöver titta på för att helt plötsligt slungas tillbaka till minnen som man trodde glömt men som verkligen betyder något - kläderna talar andarnas språk.

Precis som alla andra så har även jag några sådana plagg och tillbehör. Den jag använder mest är helt klart min svarta väska från H&M som jag använder dagligen. Den var verkligen billig för hur mycket jag har använt den, för även om den är liten så får man plats med mycket. Jag har den när jag träffar kompisar, går på stan, festar och även när jag bara ska handlar. Den är liten och nätt på ett väldigt bra sätt.

Min svarta klänning från Kappahl är ett plagg som jag har haft väldigt ofta. Den ger mig en ganska fin figur och den passar till mycket, bland annat till min gröna kofta som jag är helt förälskad i. De två plaggen är nog de i min garderob som har mest att berätta, enbart för att jag har haft på mig dem vid flest tillfällen.

Något som jag heller inte kan leva utan är mina svarta solglasögon som jag har haft i tre år snart. De passar mig, de är diskreta, de skyddar mot solen och de går inte att se igenom om man inte står i direkt solljus. De är helt klart några som jag använder väldigt ofta, både på våren, sommaren och i början av hösten. Så länge solen skiner så blir de inte undanstoppade. Jag mår faktiskt bättre när jag har på mig mina solglasögon, konstigt men sant.
Något annat är en svart och vit sjal jag fick i födelsedagspresent av Matilda och Emmylie när jag fyllde 18. Den kan berätta mycket för den har nog sett allt i mitt liv. Den har varit med överallt.

Detta är mina favoritplagg och tillbehör som jag just nu inte skulle kunna leva utan. De är simpla, välmatchande och trendiga om jag själv får säga det.
Har ni några favoritplagg som ni aldrig skulle kunna förmå er att slänga?

ovan: svart väska - H&M, 179kr
ovan & nedan: grön kort kofta - H&M, 99kr

nedan: svart klänning med paljetter på och runt bysten, Kappahl - 299kr

Trackback
RSS 2.0