that's what friends are for ♥

Ibland så betyder inte en vänskap att man enbart ska prata om problem och viktiga saker. Ibland är det något mycket mer, en lättsinnighet att göra någon av sina vänner glada igen efter att ha varit med om något hemskt. För även om de flesta jag känner är glada väldigt ofta så kommer det dagar då även de inte orkar vara glada. Då är det vännernas jobb att göra personen glad igen, 'cause that's what friends are for.

Jag vill kunna sitta på ett fik och skratta konstant i en hel timme bara för att någon säger "jiiiadooo".
Jag vill ha konstiga och helt oförståliga konversationer om kebaber, pizzor och "det heliga templet" på msn.
Jag vill låtsasbråka för att sedan kunna skatta bort skämtet som var så torrt att öknen hade föredragits.
Jag ska kunna göra ett enda litet ljud så att mina vänner förstår att det är någon i lokalen som jag känner och inte vill träffa.
Ja, jag vill helt enkelt ha vänner som får mig att skratta när jag egentligen bara vill ligga i sängen och gråta över sorger som jag egentligen inte kan göra något åt.

Det som jag är så ytterst tacksam för är att jag har just dessa vänner. För jag har på olika sätt glädjepiller i alla de som står mig nära. Vissa känner mig bättre än andra, men alla vet att vi alla ibland bara behöver glömma vardagen - gå in i ett tillstånd av ren glädje. Och det är precis vad jag och mina vänner ger till varandra, en säker plats att vara sig själv. För varje gång jag tänker tillbaka på våra fester, fikastunder och samtal så svämmas mitt sinne över av ett lugn och glädje.

Så detta inlägget går till mina vänner, för de förtjänar all lycka de får. De är underbara och väldigt speciella på alla dess sätt och vis. Jag kan med stor säkerhet säga att en del av mina vänner har räddat mig från att begrava mig själv i mörker - de har gett mig vägledning till ljuset. Jag älskar er!

Här kommer några av mina närmaste:









Trackback
RSS 2.0