ännu en vinst

Nu har jag precis kommit hem från Anderslöv. IFK Ystad mötte just Anderslöv på bortaplan och det ledde till ännu en vinst. I slutändan blev det 5-2 och det enda jag kan säga är grattis till IFK, de förtjänade verkligen denna segern eftersom de var så mycket bättre än Anderslöv. Den största besvikelsen under matchen var helt klart domarna, de kunde verkligen inte dömma. När Christoffer "Lilleman" Olsson blev fälld i straffområdet och väldigt taskigt tacklad så trodde alla att det skulle bli straff eftersom det var något som var självklart. Fast domaren låtsades som ingenting och lät spelet fortsätta. Fan vad alla blev arga, vilket jag har full förståelse för. Det var bara en av alla tabbar som domaren gjorde, riktigt dåligt!!

Kvällens västa skada skedde i mitten av andra halvlek. Green, föredetta Sövestadspelare, hamnade lite fel i en situation och blev sparkad rakt mellan benen. Hans heliga flaggstång och de magiska stenarna mådde inte alls bra. Två killar fick hjälpa honom av planen och sedan låg han och vilade resten av tiden, han mådde riktigt dåligt och jag tyckte verkligen synd om honom. Fast han kunde i alla fall gå när matchen var över - det är ju lite positivt.

Det var en bra match och en välförtjänt vinst, nästan match är på fredag - vet dock inte mot vem. Som det ser ut nu så ska jag dit, fast det är kanske inte så konstigt :) Fotboll är det bästa som finns!

tre av målgörarna; Amir, Christoffer & Johan

pics; IFK Ystads hemsida

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0