frihet i alla dess former

Even if you are a million miles away
I could still feel you in my bed
Near me, touch me, feel me

And even at the bottom of the sea
I could still hear it inside my head
Telling me, touch me, feel me
And all the time, you were telling me lies (yeahh)

So tonight, I'm gonna find a way to make it without you

Have you ever tried sleeping with a broken heart?
Well you could try sleeping in my bed
Lonely, only, nobody ever shut it down like you


För ett halvår sen så betydde just den låten som är citerad ovan väldigt mycket. Jag kunde lyssna på den om och om igen för att återuppleva den kärlek som krossade mig. Det fanns många sömnlösa nätter då musiken var min enda vän och livet var så litet i jämförelse med alla känslor som fanns inom mig. Jag höll på att drunkna i ett hav fyllt av kärlek och sorg, två saker som faktisk kan skapa ljuv musik ihop. Fast för mig var det inga toner som hördes, det var mer panikartade skrik som höll mig vaken.

Av en slump så spelades denna låt, try sleeping with a broken heart, idag och jag har inte lyssnat på den på ett tag. Det som förvånade mig var inte att jag fortfarande minns varje ord av texten eller att jag hade glömt hur vacker röst Alicia Keys har, det som förvånade mig var det faktum att alla känslor var borta. Jag började inte tänka på mannen som gjort mitt liv så lyckligt i några månader, jag tänkte inte på sorgen att det aldrig skulle bli han och jag, jag tänkte inte på hur patetisk jag har varit i mitt sökande efter kärlek och egentligen tänkte jag inte alls. Det var som en befrielse och en chock - jag kan nog äntligen börja om på just den fronten då jag alltid har saknat något.

Jag är fri!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0