Melissa Horn, ett musikaliskt geni.

Varje gång jag lyssnar på Melissa Horn så är det som om hon sjunger till mig, om mig. Jag blir alltid lika förvånad när nya stycken i hennes låtar berör och förför mig. Hennes texter är fantastiska på alla sätt och vis, om man sedan sammanför dessa vackra ord med lika vackra melodier så skapas det magi.

Förutom min personliga älskling, Håkan Hellström, så berör ingens musik mig så mycket som just Melissa Horns. Jag har sagt det innan och jag säger det igen; hon är som en kvinnlig Lars Winnerbäck. Vissa tror kanske att det är något negativt men för mig så är det något extremt positivt - det finns få som är lika bra som Winnerbäck. Precis därför ville jag uppmärksamma Melissa Horn eftersom hon har lärt mig, genom sin musik, hur jag kan hantera mina känslor på ett bra sätt.

Nedan är några av mina favoritstycke från några olika låtar. När jag hör just dessa stycken så är det precis som om hon sjunger om mitt liv och mina erfarenheter. De nedan beskriver olika situationer och känslor i mitt liv som har gjort mig till den jag är idag. För er betyder de kanske ingenting, för mig så betyder de nästan allt. 

"Du är kvar med samma folk, kvar med samma man
Lever kvar i samma damm, och du går i samma kläder
Blir glad av samma rus, som en lögn i vackert väder i ett övergivet hus

Det är att leka med eld när du drar upp det här igen
För du ser i mina ögon att jag försvann för länge sen
"
- Hanna.

"Nu tror du säkert att jag hoppas
på nåt som aldrig ska bli av
men jag har aldrig lyssnat när du lovat
aldrig ställt några krav
"
- Jag kan inte skilja på.

"Lät du henne komma närmre, var hon vackrare än mig?
Det finns dagar som jag tänker mer på henne än på dig
."
- Lät du henne komma närmre.

"När man ser att det blöder, det är först då det gör ont."
- Tyck synd om mig nu.

Kommentarer
Postat av: Fredrik

Melissa Horn är briljant! :)

2010-05-09 @ 21:40:56
URL: http://stengarn.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0